lørdag den 4. oktober 2008

Wikipedia

Wikipedia er ikke et leksika jeg normalt bruger, da jeg hidtil har ment at svagheden var at alle kunne skrive uden at indholdet blev kontrolleret. Men efter at have tjekket artikelen om Bernstoff Slot og set at fejl faktisk bliver opdaget, og rettet, har jeg indset at det ikke er korrekt. Alle de forskellige links i teksten som leder læseren videre synes jeg både er en styrke og en svaghed. En styrke fordi man kan blive henvist til noget som også er relevant for det emne man beskæftiger sig med, men det kan også være en svaghed fordi man nemt kan fortabe sig i andre emner, og derved glemme hvad man oprindelig startede med.

Da jeg tjekkede artiklen om Vild med dans (lørdag eftermiddag) var artiklen ikke opdateret med fredages resultater, men så kan man jo bare bruge linket i bunden af artiklen og komme direkte ind på Hjemmesiden som selvfølgelig var opdateret.

Ingen kommentarer: